بهره‌برداری از 45 پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی یزد در هفته دولت 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از بهره‌برداری 45 پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی یزد در هفته دولت خبر داد. 
کد خبر: ۱۱۸۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳ 23 August 2024

به گزارش تابناک یزد، سید محمد رستگاری با اعلام این خبر گفت: طرح‌های قابل‌افتتاح در این هفته شامل پروژه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی است که در شهرستان‌های یزد، اردکان، ابرکوه، میبد اشکذر، تفت، خاتم، بهاباد و بافق به بهره‌برداری می‌رسد. 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد اضافه کرد: طرح‌های گردشگری آماده افتتاح شامل هتل، سفره‌خانه سنتی، مجتمع گردشگری، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم گردی و دفتر خدمات مسافرتی است که با بهره‌برداری و تکمیل این طرح‌ها درمجموع زمینه اشتغال مستقیم ۲۸۲ نفر فراهم خواهد شد. 
رستگاری اظهار داشت: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها بالغ‌بر ۹۳۸۵ میلیارد ریال هزینه شده است. 
او در خصوص پروژه‌های میراث‌فرهنگی گفت: بهره‌برداری از پروژه‌های مرمتی چاپارخانه و برج خواجه نعمت عقدا، مرمت ساقه گنبد مسجد امیرچقماق، حوض ملتکیه چهار منار، خانه نواب و قبرستان تاریخی جوی هرهر در هفته دولت امسال انجام می‌شود. 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ادامه داد: راه‌اندازی یک کارگاه زیلوبافی در روستای نصرآباد تفت و طرح ایجاد و توسعه کارگاه سفالینه و کاشی سنتی در روستای فهرج از پروژه‌های صنایع‌دستی در هفته دولت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار